March 30, 2020

哀悼 Condolences

何だ、この喪失感と感謝の気持ち
TVを通じての人なのに・・・





志村けん(1950ー2020)
ドタバタお笑い、コント、コメディの大御所
一時的にロカビリーバンド、
コメディーグループ 
ザ・ドリフターズのメンバー

Rest in Peace, Ken Shimura(1950ー2020),
 a veteran slapstick comedian and 
a one-time member of rockabilly band and comedy group 
The Drifters.
God of Universal Comedy in Japan

▲剣術の修行
Bushido sword training

▲もしも、こんな銭湯があったら・・
The Drifters TV show, 
Great loud laughter of Drif. 
Themed '' If there is like this ???? " series
If there is like this "Sento", how about?
Sento is japanese public bath by paying coin. 

▲神様コント
The Drifters TV show, 
Great loud laughter of Drif.
"A sketch of God" series.
Praying for rain fall due to poor crop.

▲飛べ!孫悟空
Puppet show "Fly! Sun Wukong"
From modified story 

▲Shamisen and Tap dance
Shamisen is Japanese guiter, Ken Shimura.
Tap Dancer is Takeshi Kitano.


死して後も、笑いと元気を与えてくれる人

2 comments:

yusuke said...

速報のあとなぜか家族や知人からのメッセージが届きました。
喪失感が今までと違います。
嫌味の無い笑いって良かったですよね。
ありがとうございました。

隊長(bigsstone) said...

yusukeさん
そうですよね。DNAにしみ込んだ笑いです。子供からおじいちゃん、おばあちゃんまで、God of Universal Comedy、神さまになられてしまった。
😂